8 Mart 2009 Pazar

Korova Kurabiyesi


Tarif Cafe Fernando'dan...Ben ölçüyü azaltmak için şu şekilde değiştirdim:

3/4 su bardağı un
25 gram kakao

Bir tutam karbonat

Bir tutam tuz

75 gram tereyağı

1 su bardağı toz şeker

1/2 çay kaşığı vanilya

75 gram ince doğranmış bitter çikolata

Tüm malzemeleri mikser ile karıştırdım. Karıştırılamayacak duruma gelince elimle yoğurdum. Diğer denememe göre hamur çok farklıydı. Kuru ama kolayca şekil alıyordu. Silindir şekli verip streç filmle sardım. Bir gece dolapta bekleyen hamuru bıçak ile 1 parmak kalınlığında dilimler halinde kestim.(Resim 1) Yağlı kağıt üzerine dizerek fırına verdim.(Resim 2) Kesme sırasında dağılan parçaları afiyetle yedim:) Önceden 165 derecede ısınan fırında tam 12 dakika pişen kurabiyelerin yumuşak hallerine aldanmadan fırından çıkardım. Ellediğimde yumuşacıktı. İçindeki çikolatının soğuma etkisi ile sertleşmesiyle tam bir kurabiye halini aldı..


Mutlaka deneyin, harikalar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder