29 Nisan 2009 Çarşamba

Mikrodalgada Islak Kek

Sanırım alerji ilacımın etkisi ile feci halde iştahım açıldı. Bayram tatilinde mutfaktan çıkamadım. Özellikle çikolatalı lezzetleri denemek ve yemek konusunda eşim bile beni engelleyemedi. Bir çoğunu fotoğraflayamadan birlikte bitirdik:) Ama bu ıslak kekten bir dilim ayırıp fotoğraflayabildim.

Zamanı iyi kullanmak adına pek de sağlıklı olmayan mikrodalga fırını tercih ediyorum şu sıra. 5-6 dakikada kek pişirmek süper oluyor. Sağlıklı olmadığını biliyorum ama dar zamanlar için arada sırada kullanılabilir.

Tarif yıllardır yaptığım ıslak kekin biraz modifiye dilmiş hali:
3 yumurta
1,5 bardak şeker
1 bardaktan bir parmak eksik süt
1 bardaktan bir parmak eksik siviyag
½ bardak un
½ badak nisasta
3 çorba kaşığı kakao
½ kabartma tozu
1 paket vanilya
Yapılışı:
Kekin üzerine dökülen sosta çiğ yumurta olmasını sevmediğim için, önce yarım bardak şeker, süt, yağ, kakao çırpılır. Bu karışımdan 1 bardak ayırıyoruz. Ama sosu bol sevenlerdenseniz benim gibi 1,5 bardak da ayırabilirsiniz.
Geri kalan sıvı karışıma 3 yumurtayı, şekerin diğer bölümünü, unu, nişastayı, kabartma tozunu vanilyayı(eleyerek) ekleyip miksersiz karıştırıyoruz. (Ayırdığınız sıvı sos miktarına göre kıvamını ayarlamanız gerekebilir.)
Borcama koyduğunuz karışımı mikrodalga fırının 600 watt ısısında 6-8 dakika pişirebilirsiniz. İnternette yaptığım araştırmada şunu anladım ki, her fırının her mikro dalga fırının ayarı bambaşka. Buna karışımınızın kıvamının farklı olacağı da eklenirse, kontrol etmeden tariflerdeki sürelere sadık kalırsanız ya pişmeyen bölümler kalır ya da kekiniz fazla pişer, eğer şanslıysanız tam tadında olur:)
Yumurtanın iriliği kıvamı sulandırırken, bardak büyüklüğünün farklılığı ile unu fazla koyarsanız kıvam yoğun olur. Ben 6. dakikadan sonra ara ara kontrol ederek 8 dakikada piştiğini fark ettim.
Neyse tarife devam...Kekimiz pişerken, ayırdığımız karışımı minik bir tencerede ısıtıyoruz. Tam olarak kaynamayacak ama ısınacak içine 1 çay bardağı bitter damla çikolata koyup karıştırıyoruz.Sos ve kek ılıkken buluşma gerçekleşmeli :))
Afiyet olsun:)


3 yorum:

  1. Çocukluğumun keki bu.:))Çok sevindim tarifi görünce.Bunu normal fırındada yapabilirmiyiz?
    Ellerine ,emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. ellerinize saglık .tarifinizden bende yaptım süper oldu valla...))

    YanıtlaSil