18 Nisan 2009 Cumartesi

Çikolatalı Pratik Kek (Mikrodalga Fırında)


Aslında bir yarışma programındaki tarifi denemeye niyetlenmiştim ama sonuçta bambaşka bir şey çıktı ortaya..Ama tadı da görüntüsü de süper oldu ayrıca çırpmak, pişirmek ve servis toplam 5 dakikanızı alıyor. Çat kapı misafirleriniz geldiğinde düşünmeden deneyin derim:)

1 su bardağı kokolin (damla) çikolata (bitter)(Kekin pişeceği borcamda önceden eritilmeli)
2,5 çorba kaşığı tereyağı
Yarım bardak un
Yarım bardaktan biraz fazla şeker
1 çay kaşığı karbonat
3 yumurta
1 silme çorba kaşığı kakao


Önceden mikrodalgada yumuşattığım ama tamamen eritmediğim bitterlerin üzerine diğer malzemeleri ekledim ve çırptım, çırparken eriyen çikolataların hala dipte kaldığını gördüm. Daha güzel bir görüntü vereceğini düşündüm ve çırpmaya devam ettim. Tüm malzemeler karışınca borcamı mikrodalga fırına koydm 600 wat a ayarladım,4 dakika sonra pişmediğini görünce derecesini arttırım (maximuma) bir süre daha pişirdim, kenarlarının ayrıldığını görünce fırından çıkarttım.Sıcakken başka bir tabağa ters çevirerek aldım. Tahmin ettiğim gibi eriyen çikolatalar üstünde kaldı ve çok güzel bir görüntü oluştu. Kek bölümü yumuşacık çikolata bölümü sıcacık harika bir kek oldu. Sufle gibi krema ve pudra şekeri ile servis yapabilirsiniz.

1 yorum: